Szkolenia rad pedagogicznych

Szkolenia rad pedagogicznych zgodne z ustalonymi na rok 2024/2025 kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa

Na rok szkolny 2024/2025 Ministerstwo Edukacji Narodowej wyznaczyło następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole
  2. Szkoła jako miejsce edukacji obywatelskiej
  3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży
  4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych
  5. Kształtowanie myślenia analitycznego
  6. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych
  7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym


Te priorytety mają na celu wszechstronny rozwój uczniów, przygotowanie ich do wyzwań współczesnego świata oraz promowanie wartości obywatelskich i prozdrowotnych.

Wszystkie poniższe tematy szkoleniowych Rady Pedagogicznych jakie mogą Państwo u nas zamówić są zgodne z ustalonymi na rok 2024/2025  kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa.

Wszystkie proponowane przez nas tematy rad pedagogicznych mogą zostać zrealizowane w dogodnej dla Państwa formie. Oferujemy zarówno tradycyjną formę stacjonarną, która odbywa się bezpośrednio w Państwa placówce, jak i nowoczesną wersję online, dostosowaną do potrzeb i możliwości uczestników. Dzięki temu zapewniamy pełną elastyczność w organizacji szkolenia, niezależnie od lokalizacji czy preferencji Państwa zespołu pedagogicznego.

Zgłoszenie rady pedagogicznej z wykazu Vademecum

Szkolenia zgłaszamy za pomocą formularza zgłoszenia szkolenia dla rady pedagogicznej, jaki można pobrać tutaj

Wypełniony formularz proszę przesłać mailem na adres: kursy@vademecum.nysa.pl. Pracownik obsługi rad pedagogicznych skontaktuje się z Państwem i uzgodni szczegóły.

KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA

  1. Odkrywaj i ucz się dzięki zmysłom

  2. Wpływ mediów społecznościowych na zdrowie dzieci i młodzieży

  3. Zaburzenia odżywiania wśród uczniów

  4.  Co z tym wf-em? Dlaczego uczniowie nie chcą ćwiczyć na lekcja wf?

  5. Edukacja prozdrowotna w szkole

  6. Wybiórczość pokarmowa u dziecka – jak ugryźć temat?

  1. Przemoc w klasie – jak pomóc 
  2. Kultura lokalna i regionalna jako składnik kształtowania tożsamości oraz więzi z społecznością
  3. Edukacja demokratyczna w ujęciu celów zrównowazonego rozwoju
  4. Sprawiedliwość międzypokoleniowa jako forma odpowiedzialności za region i ojczyznę
  5. Klimatyczne wyzwania gra jako źródło wiedzy o zmianach środowiskowych
  6. Promowanie projektów obywatelskich w GOZ i zrównoważonym rozwoju
  7. Znaczenie edukacji medialnej w rozwijaniu świadomości i umiejętności krytycznego myślenia w odniesieniu do informacji publicznych
  8. Bezpieczeństwo w szkole
  9. Bezpieczeństwo w sieci dzieci i młodzieży – dobre praktyki
  10. Działania nauczyciela wobec agresji w przedszkolu i szkole
  1. Wspieranie dobrostanu dzieci młodzieży – higiena cyfrowa
  2. Aplikacje cyfrowe i ćwiczenia tradycyjne wspierającą skuteczną komunikację w edukacji
  3. Formy rozwijania empatii w szkole i role w grupie na przykładzie dziennika empatii
  4. Prezentacja aplikacji sprzyjących uczniom z SPE
  5. Agresja elektroniczna cyberbullying – ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
  6. “Niegrzeczni uczniowie”-spektrum autyzmu, objawy i diagnoza
  7. E-uzależnienia u dzieci i młodzieży oraz zagrożenia i szanse związane z technologią
  8. Rozwój seksualny- jak rozmawiać z uczniami
  9. Metody pracy z uczniem ze SPE
  10. Depresja wśród dzieci i młodzieży
  11. Elementy terapii ręki
  12. Arteterapia
  13. Bajkoterapia jako forma zajęć rewalidacyjnych
  14. Uczeń z autyzmem – wybrane metody i techniki pracy
  15. Dziecko z autyzmem i zaburzeniami emocjonalno-społecznymi
  16. Dziecko z afazją w szkole masowej
  17. Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
  18. Współpraca z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
  19. Uczniowie z orzeczeniem w przedszkolu i szkole – zadania nauczyciela wspomagającego
  20. Metody pomocy dziecku z mutyzmem i jego rodzinie
  21. Metody i formy pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi
  22. Uczeń z zespołem Downa, metody pracy oparte na najnowszych badaniach
  23. ADHD w teorii i praktyce
  24. Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci i młodzieży (ADHD)
  25. Elementy terapii ręki
  26. Zaburzenia mowy u dzieci
  27. Dokumentacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  28. Rzućmy na to okiem- o sposobach komunikacji werbalnej uczniów z ASD
  29. IPET i WOPFU – jak je przygotować?
  30. Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
  31. Najistotniejsze problemy w sferze edukacyjnej, społecznej, emocjonalnej oraz poznawczej osób słabowidzących i niewidomych
  32. Wsparcie i rozwój dzieci i młodzieży ze złożonymi zaburzeniami komunikowania się. Indywidualny System Komunikacyjny jako fundament w środowisku szkolnym i rodzinnym
  33. Troska o zdrowie psychiczne nauczycieli czyli jak nie stracić motywacji do nauki
  34. Planowanie i organizowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej z dziećmi z różną niepełnosprawnością intelektualną
  35. Agresja u dzieci i młodzieży
  36. Rewalidacja indywidualna
  37. Praktyczna pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży z trudnościami szkolnymi
  38. Leworęczność u dzieci
  39. Rodzice w przedszkolu i szkole – jak pozyskać do współpracy trudnych rodziców?
  40. Trening umiejętnosci społecznych
  41. Komunikacja alternatywna
  1. Bezpieczeństwo w sieci dzieci i młodzieży
  2. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (TIK) – praktyczne warsztaty z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w edukacji

  3. Krytyczna analiza informacji dostępnym w Internecie – praktyczne warsztaty
  4. Zarządzanie czasem na przykładzie wybranych metod
  5. Narzędzia TIK sprzyjające zarządzeniem czasem na przykładnie wybranych metod
  6. Typologia graczy jako uczestników procesu edukacyjnego
  7. Typologia graczy wyzwalamy motywację wśród uczniów do nauki dzięki social media i TIK
  8. Wyzwalamy potencjał dzieci i młodzieży – budujemy kompetencje społeczne, zawodowe w dobie cyfryzacji
  9. Agresja elektroniczna cyberbullying -ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów
  10. Wyzwalamy potencjał dzieci i młodzieży – budujemy kompetencje społeczne, zawodowe w dobie cyfryzacji
  11. Zagadnienie sztucznej inteligencji i jej wykorzystanie w szkole
  12. Wokół zagadnienia sztucznej inteligencji w XXI wieku jak wspomaga dzieci, nauczycieli, rodziców?
  13. Narzędzia AI wspierające nauczycieli przedmiotów humanistycznych i ścisłych.
  14. Narzędzia AI do tworzenia prezentacji, muzyki, gier, komiksów i awatarów przez Uczniów
  15. Narzędzia do tworzenia quizów, nagrywania video, zdjęć, gifów za pomocą AI
  16. Edukacja z wykorzystaniem 3D, interaktywnych i multimedialnych zdjęć
  17. Narzędzia AI dla Uczniów i Rodziców z SPE
  18. Innowacje pedagogiczne w praktyce szkolnej
  1. Jak pomóc dziecku w uczeniu się?
  2. Ocenianie wspierające ucznia w procesie uczenia się
  3. Bezpieczeństwo w sieci dzieci i młodzieży
  4. Metoda steam w edukacji międzyprzedmiotowej
  5. Nowoczesne środki dydaktyczne dla geografii, bilogi, przyrody jako innowacje w edukacji
  6. Interdyscyplinarność nauk ścisłych, artystycznych i humanistycznych w edukacji z wykorzystaniem laboratorium przyszłości

  7. Sposoby projektowania zadań interdyscyplinarnych i określenie problemu z wykorzystaniem zasad uczenia całożyciowego

  1. Doradztwo zawodowe w orientacji zawodowej
  2. Wsparcie uczniów w wyborze scieżki kariery na przykładzie środowisk pracy i ról pełnionych w grupie
  3. Aplikacje do wzmacniania orientacji zawodowej – dla nauczycieli wszystkich przedmiotów
  4. Wsparcie doradztwa zawodowego poprzez wykorzystanie aplikacji wzmacniających orientację zawodową uczniów
  5. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole – wdrożenie, realizacja, ewaluacja
  1. Metoda JES-PL nauczanie uczniów z doświadczeniem migracji języka
  2. Jak stworzyć atmosferę integracji i wzajemnego poszanowania w szkole i społeczności lokalnej
  3. Peer to peer learning równieśnicza praca grupowa w ramach projektowania multikulturowości
  4. Metody efektywnego nauczania języka polskiego jako obcego – dobre praktyki ćwiczeń z języka polskiego

Jaką wybrać radę? Zdalną czy stacjonarną? Podpowiedź poniżej!

  1. Bezpośredni kontakt
    Możliwość prowadzenia dyskusji twarzą w twarz sprzyja budowaniu relacji i lepszej komunikacji między członkami zespołu.
  2. Łatwiejsza dynamika grupowa
    Spotkanie na żywo pozwala na swobodną wymianę opinii i szybsze podejmowanie decyzji dzięki lepszej interakcji między uczestnikami.
  3. Brak barier technologicznych
    Uniknięcie problemów technicznych, takich jak przerwy w łączności czy trudności w obsłudze platform online.
  4. Budowanie atmosfery zespołowej
    Obecność wszystkich w jednym miejscu sprzyja integracji oraz wzmacnia poczucie wspólnoty w gronie pedagogicznym.
  5. Możliwość natychmiastowego reagowania
    Łatwiej zauważyć i zareagować na emocje, niewerbalne sygnały oraz dynamikę grupy, co jest trudniejsze w formie zdalnej.
  6. Dostęp do materiałów fizycznych
    Możliwość korzystania z dokumentów, tablic czy innych pomocy dydaktycznych dostępnych na miejscu.
  7. Większa koncentracja
    Brak domowych rozpraszaczy, co sprzyja skupieniu na tematyce omawianej podczas spotkania.
  8. Kultura pracy
    Spotkania stacjonarne często lepiej odzwierciedlają powagę i oficjalny charakter rady pedagogicznej.
  9. Łatwość organizacji warsztatów
    Możliwość przeprowadzenia dodatkowych działań praktycznych lub ćwiczeń grupowych, które wymagają obecności uczestników na miejscu.
  10. Poczucie zaangażowaniaObecność fizyczna w szkole może wzmacniać poczucie odpowiedzialności za omawiane sprawy i ich realizację w praktyce
  1. Elastyczność lokalizacji
    Możliwość uczestniczenia w spotkaniu z dowolnego miejsca, co eliminuje konieczność fizycznej obecności w szkole.
  2. Oszczędność czasu
    Brak potrzeby dojazdu pozwala zaoszczędzić czas, który można przeznaczyć na inne obowiązki.
  3. Wygoda uczestnictwa
    Spotkania można odbywać w komfortowych warunkach, np. z domu, co sprzyja lepszej koncentracji.
  4. Usprawnienie komunikacji
    Dostęp do nowoczesnych platform umożliwiających płynną wymianę informacji oraz dzielenie się materiałami w czasie rzeczywistym.
  5. Rozwój kompetencji cyfrowych
    Nauczyciele mają okazję poznać nowe narzędzia i aplikacje wspierające pracę zespołową oraz współpracę z uczniami i rodzicami.
  6. Oszczędność finansowa
    Zmniejszenie kosztów związanych z organizacją spotkania, takich jak wynajem sali czy materiały papierowe.
  7. Ekologiczność
    Zdalne spotkania ograniczają zużycie zasobów, np. papieru, oraz zmniejszają emisję spalin związanych z dojazdami.
  8. Łatwiejsze planowanie terminów
    Większa dostępność uczestników, co ułatwia organizację spotkania w dogodnym dla wszystkich czasie.
  9. Większe zaangażowanie uczestników
    Wykorzystanie technologii często motywuje do aktywnego uczestnictwa i zaangażowania w dyskusję.

Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz serwis internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności.