Terapia Ręki I i II stopnia
Kurs trwa 2 dni:
Dzień I: 28.06.2025
Dzień II: 29.06.2025
Cena kursu: 899 zł
PROMOCJA: 799 zł – dla osób korzystających z form edukacyjnych ECES Vademecum
Czas trwania kursu: 24 h w tym: 16 godzin dydaktycznych + Case study 8 h
Formuła szkolenia: Stacjonarna - Nysa ul. Poznańska 1
Kurs przeznaczony jest dla:
Nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcą wspierać rozwój motoryki małej u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Pedagogów specjalnych oraz terapeutów pedagogicznych, zajmujących się diagnozą i terapią trudności w zakresie funkcji manualnych i grafomotorycznych.
Fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej oraz terapeutów zajęciowych, pracujących z dziećmi z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego.
Psychologów dziecięcych zainteresowanych praktycznymi aspektami diagnozy i wspierania rozwoju sprawności manualnej.
Logopedów, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje o techniki wspomagające rozwój motoryki precyzyjnej i współpracy oko–ręka.
Studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych, fizjoterapeutycznych i pokrewnych, pragnących zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie terapii ręki.
Rodziców dzieci z trudnościami w zakresie motoryki małej, którzy chcą nauczyć się, jak wspierać swoje dziecko w domu poprzez ćwiczenia i masaże stymulujące.
Szkolenie jest dedykowane wszystkim osobom pracującym z dziećmi, które chcą efektywnie wspierać rozwój motoryczny i grafomotoryczny, rozumieć przyczyny trudności manualnych oraz planować i prowadzić indywidualną terapię ręki.
MODUŁ I – Diagnoza sprawności motorycznej dziecka
MODUŁ II – Planowanie i prowadzenie terapii ręki
MODUŁ III – Masaż stymulacyjno-sensoryczny ręki
1. Kompleksowa wiedza i praktyczne umiejętności
Szkolenie łączy solidne podstawy teoretyczne z intensywną praktyką. Uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu anatomii, rozwoju psychomotorycznego, diagnozy i prowadzenia terapii ręki – od pierwszych objawów trudności po planowanie działań terapeutycznych.
2. Natychmiastowe zastosowanie w pracy z dzieckiem
Zdobytą wiedzę można od razu wykorzystać w pracy w przedszkolu, szkole, poradni czy gabinecie. Szkolenie oferuje konkretne narzędzia diagnostyczne, zestawy ćwiczeń i techniki, które wspierają rozwój motoryki małej.
3. Nauka przez doświadczenie
Uczestnicy mają możliwość praktycznego przyswajania technik terapeutycznych, w tym masażu stymulacyjno-sensorycznego, ćwiczeń grafomotorycznych i metod wspierania funkcjonalnego chwytu.
4. Autorskie materiały i koncepcje terapeutyczne
Program zawiera autorskie podejścia do wspierania rozwoju funkcji ręki, w tym narzędzie „Portfolio rozwoju potencjału dziecka©”, które pomaga w dokumentowaniu i monitorowaniu postępów terapii.
5. Praca na realnych przypadkach
Dzięki analizie studiów przypadków uczestnicy uczą się diagnozować trudności i tworzyć skuteczne, indywidualne plany terapii dopasowane do konkretnych potrzeb dziecka.
6. Wzrost kompetencji zawodowych i prestiżu
Ukończenie szkolenia zwiększa kwalifikacje i atrakcyjność zawodową. Jest cennym uzupełnieniem dla specjalistów pracujących z dziećmi z trudnościami w zakresie rozwoju ruchowego i grafomotoryki.
7. Możliwość wsparcia rodziców i prowadzenia profilaktyki
Uczestnicy uczą się, jak współpracować z rodziną dziecka i jak prowadzić działania prewencyjne w środowisku przedszkolnym i szkolnym, by minimalizować ryzyko trudności w nauce pisania i samoobsłudze.
To szkolenie to inwestycja w rozwój zawodowy, która realnie przekłada się na lepsze wsparcie dzieci – zarówno tych z trudnościami rozwojowymi, jak i tych potrzebujących stymulacji do prawidłowego rozwoju motoryki małej.
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wg rozporządzenia MEN
mgr Aleksandra Tomczak – doświadczony trener umiejętności społecznych, pedagog i terapeuta pedagogiczny, a także terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Od lat pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, wspierając je w rozwijaniu kompetencji społecznych i emocjonalnych. Prowadzi Treningi Umiejętności Społecznych (TUS), a także terapie dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznych. Specjalizuje się w pracy z dziećmi w spektrum autyzmu oraz z dziećmi z rodzin wymagających szczególnego wsparcia, jej doświadczenie obejmuje również terapię dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Jako pedagog szkolny na co dzień towarzyszy uczniom w ich wyzwaniach, pomagając im budować pewność siebie, rozwijać umiejętności komunikacyjne i odnajdywać się w relacjach rówieśniczych. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i kompetencje by jeszcze lepiej wspierać dzieci i ich rodziny. W swojej pracy stawia na indywidualne podejście, zrozumienie i budowanie relacji opartej na zaufaniu.
Prosimy o dokonanie wpłaty po potwierdzeniu terminu kursu:
Wpłata na konto: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe „Vademecum” Nysa
Nr konta: 30 1050 1490 1000 0090 6550 5456
Wpłata tytułem: „Nazwa kursu + imię i nazwisko uczestnika”