Uczeń aktorem samoedukacji

Uczeń aktorem samoedukacji

Chcesz wyzwolić wśród uczniów samodzielnośc w edukacji? To szkolenie jest dla Ciebie!

99,00  for 3 months

Dostęp do nagrania szkolenia: 3 miesiące

Formuła szkolenia: on-line

Dla kogo przeznaczony jest ten kurs?

Dla nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych, którzy chcą wyzwolić wśród uczniów samodzielność w edukacji. Lekcje nie są sceną jednego aktora  – nauczyciela. Jest to przestrzeń dla wszystkich uczniów, którzy grają pierwszoplanowe role, zgodnie z ich potrzebami edukacyjnymi. Rozpoznanie wszystkich możliwych form edukacyjnych, dopasowanych do charakterologii ucznia, pozwoli na wybór odpowiednich metod.

Jakie zagadnienia zostaną poruszone na kursie?

  • Metoda ról
  • Metoda stolików eksperckich
  • Metoda przypadku
  • Analiza SWOT
  • Debata
  • Dyskusja panelowa
  • Projekt uczniowski

Dlaczego warto?

Istnieje wiele metod edukacyjnych, dzięki którym możliwa jest aktywizacja uczniów i pokazanie że to od ucznia zależy w jaki sposób chce zdobywać wiedzę. Dzięki metodzie ról Uczniowie mogą podnosić poziom kompetencji społecznych, co pozwoli na zaangażowanie się w przedstawienie wiedzy innym odbiorcom lekcji. Inna forma przekazywania wiedzy to projekt uczniowski, który wyzwala możliwość współpracy i podziału zadań wśród zespołu. Praca w grupie będzie towarzyszyć dzieciom i młodzieży od najmłodszych lat edukacji, w czasie studiów, aż po czasy pracy zawodowej. Dyskusja panelowa i metoda stolików eksperckich to świetny sposób do nauki obrony swoich argumentów, aby działanie innych osób wyzwalało pewność siebie oraz współpracę. Poznanie innego punktu widzenia na rozwiązanie problemu, nie jest forma porażki, lecz nauką kreatywności i niesztampowego ujęcia zagadnienia przez młodych naukowców. Dzięki analizie SWOT możliwe jest znalezienie mocnych i słabych stron, aby dostrzec czego brakuje do poprawy efektywności pracy w zespole i o charakterze indywidualnym.

Po kursie otrzymasz:

Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej (PDF) wg rozporządzenia MEN tutaj zostanie przesłane na maila (sprawdź SPAM).

O trenerze

Dr Anna Falkowska – doktor nauk pedagogicznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, specjalista aktywizujących metod nauczania. Trener lokalny w ramach Projektu „Lekcja: Enter” w szkołach podstawowych dedykowany dla nauczycieli przedmiotów na różnych poziomach edukacyjnych: wczesnoszkolnym, w klasach 4-8.Trener Regionalny w ramach Projektu „Lekcja: Enter” w szkołach podstawowych dedykowany dla nauczycieli przedmiotów na różnych poziomach edukacyjnych: wczesnoszkolnym, w klasach 4-8.

Wykładowca akademicki na uczelniach o profilu przyrodniczym, przeprowadzone 400 godzin zajęć dotyczących metodyki edukacji przyrodniczej dla studentów kierunku pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej, w ramach przygotowania do zawodu nauczyciela. Ekspert edukacji ekologicznej. Autorka wielu publikacji naukowych i po-konferencyjnych, dyplomowany socjolog (specjalizacja: zarządzanie zasobami ludzkimi), dyplomowany specjalista z zakresu ochrony środowiska, doradca zawodowy otwarty na kształtowanie świadomości ekologicznej.

Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz serwis internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności.