Metoda steam w edukacji międzyprzedmiotowej
Na szkoleniu będą ukazane zależności w ścieżkach międzyprzedmiotowych na przykładzie laboratoriów przyszłości.
99,00 zł for 3 months
Dostęp do nagrania szkolenia: 3 miesiące
Formuła szkolenia: on-line
Dla rodziców, nauczycieli przedmiotów humanistycznych i ścisłych, pedagogów, dyrektorów, którzy dostrzegają potrzebę współpracy interdyscyplinarnej
– Cele wieloprzedmiotowego nauczania formalnego i nieformalnego
– Korzyści i warunki niezbędne do edukacji w modelu STEAM dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
– Interdyscyplinarność nauk ścisłych, artystycznych i humanistycznych w edukacji z wykorzystaniem laboratorium przyszłości
– Sposoby projektowania zadań interdyscyplinarnych i określanie problemu z wykorzystaniem zasad uczenia całożyciowego
– Przykłady wykorzystania metody STEAM w Lego Edukacji
S – Science – nauka
T – Technology – technologia
E – Engineering – inżynieria
A – Arts – sztuka
M – Mathematics – matematyka
Wiedza zdobywana w ramach edukacji formalnej i nieformalnej, powinna być łączona i wykorzystywana w każdym obszarze życia, z wykorzystaniem metody STEAM. Dlatego na szkoleniu będą ukazane zależności w ścieżkach międzyprzedmiotowych na przykładzie laboratoriów przyszłości.
Zostaną również wskazane formy możliwej współpracy nauczycieli i uczniów w Lego edukacji.
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej (PDF) wg rozporządzenia MEN tutaj zostanie przesłane na maila (sprawdź SPAM).
Dr Anna Falkowska – doktor nauk pedagogicznych w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, specjalista aktywizujących metod nauczania. Trener lokalny w ramach Projektu „Lekcja: Enter” w szkołach podstawowych dedykowany dla nauczycieli przedmiotów na różnych poziomach edukacyjnych: wczesnoszkolnym, w klasach 4-8.Trener Regionalny w ramach Projektu „Lekcja: Enter” w szkołach podstawowych dedykowany dla nauczycieli przedmiotów na różnych poziomach edukacyjnych: wczesnoszkolnym, w klasach 4-8.
Wykładowca akademicki na uczelniach o profilu przyrodniczym, przeprowadzone 400 godzin zajęć dotyczących metodyki edukacji przyrodniczej dla studentów kierunku pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej, w ramach przygotowania do zawodu nauczyciela. Ekspert edukacji ekologicznej. Autorka wielu publikacji naukowych i po-konferencyjnych, dyplomowany socjolog (specjalizacja: zarządzanie zasobami ludzkimi), dyplomowany specjalista z zakresu ochrony środowiska, doradca zawodowy otwarty na kształtowanie świadomości ekologicznej.