Prezentacja wybranych indywidualnych systemów komunikacyjnych
Szukasz pomysłu na atrakcyjne zajęcia? Chcesz zdobyć
nowe umiejętności prowadzenia zajęć oraz pogłębić wiedzę z zakresu logopedii? Dobrze trafiłeś!
Stawiamy na rozwój osobisty uczestników szkolenia
Cena szkolenia: 450 zł
Data: w trakcie naboru
Miejsce: ul. Poznańska 1, 48-300 Nysa
Czas trwania kursu: 6h
Formuła szkolenia: stacjonarna
*Szkolenie odbędzie się pod warunkiem zebrania minimalnej ilości uczestników
Z przyczyn niezależnych od organizatora termin realizacji szkolenia może ulec zmianie
Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, terapeutów, logopedów, rodziców osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.
I. Użytkownicy AAC (w zależności od potrzeb grupy będą prezentowane 2 osoby z poniższych):
• MICHAŁ 15 lat – w wyniku wypadku paraliż całego ciała, niemówiący, zależny od partnera komunikacyjnego. Sprzężona niepełnosprawność: ruchowa, głęboka niepełnosprawność intelektualna.
• MIŁOSZ 6 LAT- Niepełnosprawność sprzężona – autyzm wczesnodziecięcy, niepełnosprawność ruchowa, znaczna niepełnosprawność intelektualna.
• /lub SANDRA 9 LAT- Niepełnosprawność sprzężona: ruchowa, wzrokowa z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
1. Pozycjonowanie i fizyczna organizacja środowiska komunikacyjnego MICHAŁA, MIŁOSZA lub SANDRY. Identyfikowanie zachowań komunikacyjnych – sygnałów płynących z ciała
II. Omówienie diagnoz komunikacyjnych sporządzonych na podstawie narzędzia
„Sprawdź jak się porozumiewam” dr Magdaleny Grycman. Cele, dobór technik i strategii komunikacyjnych.
III. Prezentacja osobistych pomocy komunikacyjnych w wersji drukowanej i elektronicznej (możliwość testowania):
1. Książeczki do czytania uczestniczącego w wersji papierowej i dynamicznej,
2. Piosenki dynamiczne,
3. Prezentacje w Power Point stworzone na potrzeby pracy z Michałem, Miłoszem lub Sandrą,
4. Oprogramowanie aktywizujące i edukacyjne:
• Programy przyczynowo-skutkowe dla użytkowników przycisków- switchy np.Switch Trainer, Abracadabra, Senswitcher…
• Look To Learn oprogramowanie zaprojektowane głównie dla Użytkowników urządzeń sterowanych wzrokiem.
5. Zabawki, przedmioty używane podczas treningu komunikacyjnego,
6. Switche – przyciski: Jelly Bean Twist, Candy Corn, BIG Step-by-Step
7. Myszka z interfejsem,
8. Bm&SDP- organizacja lingwistyczna tablic dynamicznych Michała
9. Mówik- organizacja lingwistyczna tablic dynamicznych Miłosza lub Sandry
10. Let Me Talk -organizacja lingwistyczna tablic dynamicznych Miłosza lub Sandry
11. Tobi- urządzenie sterowne za pomocą śledzenia ruchu gałek ocznych.
Poszerzysz wiedzę i doświadczenia w zakresie konstruowania Indywidualnych Systemów Komunikacyjnych, doboru narzędzi i strategii.
Autorką szkolenia jest mgr Kinga Sajdak, nauczyciel dyplomowany, terapeuta AAC, logopeda, oligofrenopedagog, pedagog specjalny. Tworzy Indywidualne Systemy Komunikacyjne dla osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi. Uzyskała Rekomendację – specjalisty AAC z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC), opartych na: „MODELU wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.” Wychowawca Zespołu Edukacyjno-Terapeutycznego, pracuje z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną. Prowadzi indywidualną terapię z zakresu treningów komunikacyjnych. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych.
Wpłata na konto: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe „Vademecum” Nysa
Nr konta: 30 1050 1490 1000 0090 6550 5456
Wpłata tytułem: „Nazwa kursu + imię i nazwisko uczestnika”