Dylemat pracy domowej
Czy praca domowa ucznia jest potrzebna? Pożyteczna? Niezbędna? Czy też przynosi niewielkie efekty nauczania? Jest zbędnym obciążeniem ucznia? Bezproduktywna? Weź udział w kursie i poznaj odpowiedzi na te pytania.
79,00 zł for 3 months
Dostęp do nagrania szkolenia: 3 miesiące
Formuła szkolenia: on-line
Kurs przeznaczone jest dla nauczycieli szkoły podstawowej, ponadpodstawowej, wychowawców klas, szkolnych pedagogów oraz tych wszystkich którzy chcą uatrakcyjnić swoje zajęcia szkolne i pozaszkolne.
Na szkoleniu przedstawione zostanie zagadnienie pracy domowej zarówno z punktu widzenia teoretyków dydaktyki (jaki jest cel pracy domowych, rodzaje prac domowych, ich funkcje, warunki dobrej pracy domowej i jej właściwej realizacji), ale również z punktu widzenia “odbiorców” pracy domowej tj. uczniów i ich rodziców.
Czy praca domowa ucznia jest potrzebna? Pożyteczna? Niezbędna?
Czy też przynosi niewielkie efekty nauczania? Jest zbędnym obciążeniem ucznia? Bezproduktywna?
A wreszcie – Czy rodzice powinni wspierać, pomagać czy zastępować dziecko w odrabianiu zadań domowych?
Poruszane na kursie zagadnienia pozwolą na nowo spojrzeć na rutynową wydawałoby się czynność, jaką jest zadawanie pracy domowej.
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej (PDF) wg rozporządzenia MEN tutaj zostanie przesłane na maila (sprawdź SPAM).
Małgorzata Leśniewska, nauczyciel matematyki i informatyki, wieloletni dyrektor, a wcześniej wicedyrektor szkół ponadgimnazjalnych, praktyka w zarządzaniu oświatą gminną, doświadczenie pracy z uczniami szkoły podstawowej i ponadpostawowej (liceum, technikum, szkoła zawodowa), słuchaczami szkoły policealnej; wykładowca na studiach z zakresu oświaty (przygotowanie pedagogiczne, zarządzanie oświatą), kursy i szkolenia doskonalące dla nauczycieli,